ოპტინელ ბერთა ლოცვა

“ღმერთო, მომეცი ძალა, რათა სულიერი სიმშვიდით შევეგებო ყოველივეს, რასაც მომიტანს თითოეული დღე, რადგან ყოველივე შენი წმინდა ნებით აღესრულება. მომეც მე ძალა, რათა სრულიად მივენდო შენს მიუწვდომელ სიბრძნეს. მომანიჭე იმის მიხვედრის უნარი თუ როგორია შენი წმინდა ნება ყოველ საათსა და ყოველ წუთს. წარმართე ჩემი ყოველი აზრი და გრძნობა. მასწავლე მე კეთილგონიერი ქცევა, გულწრფელი, სამართლიანი და ლმობიერი ურთიერთობა ადამიანებთან.
ღმერთო, მომეცი ძალა, რათა უდრტვინველად ავიტანო ტვირთი ყოველი დღისა. გიხმობ, რათა წარმართო ჩემი თავისუფალი ნება. უფალო იესო ქრისტე, მომანიჭე უნარი თანაბარი სიყვარულისა ყველა ადამიანისადმი და დამიცავი უკადრისი ბოღმისა და შურისგან. მომეც სიმშვიდე ზეციური და განამტკიცე ჩემი რწმენა შენდამი!”
შენიშვნა: ეს ლოცვა მართლმადიდებლურ “ლოცვანებში” მოხსენიებულია, როგორც ოპტინელი ბერების ლოცვა, თუმცა ცნობილი ინგლისელი მართლმადიდებელი თეოლოგი, მიტროპოლიტი კალისტოს უერი მას წმინდა ფილარეტ მოსკოველის (დროზდოვი) დაწერილად მიიჩნევს, რომელიც, თავის მხრივ, “დასავლურ ნიმუშს ეყრდნობა” (იხ. მისი წიგნი: Каллист Уэр. Православная Церковь. М., ББИ, 2001, გვ. 314). ვფიქრობ, არანაირი მნიშვნელობა არ აქვს კონკრეტულად რომელი ქრისტიანი მოღვაწეა ამ ბრწყინვალე სიტყვების ავტორი.
Leave a Reply

