მიტროპოლიტი იოანე ზიზიულასი
დაიბადა 1931 წელს საბერძნეთში. ათენის უნივერსიტეტი ღვთისმეტყველების დოქტორის ხარისხით დაამთავრა. პატრისტიკას ჰარვადში სწავლობდა პროტოპროსვიტერ გიორგი ფლოროვსკის ხელმძღვანელობით. ამჟამად არის ატენის აკადემიის წევრი, თესალონიკის უნივერსიტეტის დოგმატიკის პროფესორი, ლონდონის უნივერსიტეტში სისტემატური დოგმატიკის შტატგაერშე პროფესორი. პედაგოგიურ მოღვაწეობას ეწევა აგრეთვე რომის გრიგორიანულსა და ჟენევის უნივერსიტეტებში. 1986 წლიდან პერგამონის (კონსტატინოპოლის საპატრიარქო) ტიტულარული ეპისკოპოსია და საპატრიარქოს კონსულტანტი თეოლოგიურ საკითხებში. ეკლესიათა მსოფლიო საბჭოს მთავარ კომიტეტში მსოფლიო საპატრიარქოს ოფიციალურ წარმომადგენლადაა მივლენილი.აქტიურადაა ჩართული გარემოს დაცვასთან დაკავშირებულ საქმიანობაში.
ცნობილმა კათოლიკე თეოლოგმა ივ კონგარმა ზიზიულასს XX საუკუნის ერთ-ერთი ყველაზე ღრმა მოაზროვნე უწოდა. სამეცნიერო საქმიანობა მან ადრეული პატრისტიკითა და ადრექრისტიანული ეკლესიოლოგიის რეკონსტრუქციით დაიწყო. მაგრამ ეკლესიოლოგიურ თემატიკაზე მეტად მისი თეოლოგია ონტოლოგიურ პრობლემას ეხება.
მის თხზულებაში ონტოლოგია დაკავშირებულია ქრისტიანობის დოგმატურ საფუძვლებთან – ღვთის როგორც შემოქმედის, როგორც სამების და ღმერთკაცის შესახებ სწავლებასთან. ზიზიულასისთვის მთავარი ონტოლოგიური კატეგორია არის „კანონია“ – თანაზიარობა, ურომლისოდ არ არსებობს არანაირი ყოფიერება. ღვთის მყოფობის შემეცნება მხოლოდ პიროვნული თანაზიარობით, პიროვნული სიყვარულითაა შესაძლებელი. ყოფიერება ცხოვრებას ნიშნავს, ცხოვრება კი – თანაზიარობას. ღმერთის ონტოლოგიური შინაარსი, ჭეშმარიტი ყოფიერება კინონიის გარეშე არა აქვს. კინონიის გარეშე არაფერი არსებობს, მათ შორის ღმერთიც. მეორე მხრივ, თუკი ურთიერთობის წყარო არ არის ჰიპოსტასი, ანუ კონკრეტული და თავისუფალი პიროვნება, მაშინ იგი არ წარმოადგენს ღვთაებრივი ყოფიერების ხატს. პიროვნება ვერ მყოფობს თანაზიარობის გარეშე, მაგრამ დაუშვებელია ურთიერთობის ნებისმიერი ფორმა, რომელიც უარყოფს ან აკნინებს პიროვნებას და მის თავისუფლებას. მიტროპოლიტ იოანეს ღვთისმეტყველებას სწორედ პიროვნების თეოლოგიას უწოდებენ, რომელიც ტრიადოლოგიური და ანთროპოლოგიური დოგმატიკიდან ფილოსოფიურ-თეოლოგიურ სისტემად იქცა და თანამედროვე ყოფიერების ახლიდან და ახლებურად გაზიარების საშუალებას გვაძლევს.
ქვემოთ წარმოდგენილი სიტყვა სწორედ კინონიის ცნების მეშვეობით ეკლესიის და თანამედროვე მსოფლიოს ურთიერთმიმართებისა და სამომავლო პერსპექტივის დანახვის მცდელობაა, რაც, უპირველეს ყოვლისა, საკუთარი ნაკლის უშიშრად წარმოჩენასა და სხვათა მიმართ ღიაობას გულისხმობს.